CMI
Artykuły
-
-
-
-
-
-
-
Lekcja 24 - Kolorowe bukiety. Mur z klocków.
2021-03-25
Samorząd szkolny postanowił z okazji Dnia Kobiet zrobić bukiety dla wszystkich dziewczynek. Zakupiono N tulipanów oraz M żonkili. Ile maksymalnie bukietów można utworzyć, zakładając, że wszystkie kwiaty mają zostać rozdane i każda dziewczynka ma dostać taki sam bukiet? Pisanie programu, który obliczy liczbę utworzonych bukietów oraz liczbę tulipanów i żonkili w każdym...
-
Lekcja 23 - Literowanie. Powiedz wspak.
2021-03-25
Pisanie programu, który wczyta słowa znajdujące się na liście DANE a następnie każde słowo z listy wypisze „literka-po literce” do listy WYNIKI. Aby łatwo było odróżnić, gdzie kończy się jedno słowo a zaczyna drugie program należy zawsze po ostatniej literze danego słowa dopisywać do listy gwiazdkę. Przykład DANE: Ala, ma, kota WYNIKI: A, l, a,*, m, a,*, k, o, t, a,...
-
Lekcja 22 - Wielokąt foremny. Pajęczyny i serwetki. Scratch.
2021-03-25
Wielokąt foremny
Rysowanie programu, który będzie rysował dowolny wielokąt foremny o zadanej liczbie boków (n) i określonej długości boku (bok). W programie ma istnieć możliwość wyboru parametrów rysowania (np. koloru i grubości pisaka). Zdefiniuj następujące własne bloki (procedury):
• inicjowanie rysowania (np. czyszczenie ekranu, wybór koloru i grubości pisaka),
•... -
Lekcja 21 - programowanie kolorami
2021-03-07
Programowanie w programie Pixblocks. Malowanie tła, tworzenie gradientów. Rysowanie figur.
Strona: 1/3
- Strona 1
- Strona 2
- Strona 3
- Następna strona
- Ostatnia strona